VersloSavaite.lt - Patarimai, kaip jaunai įmonei sustiprėti
 

reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2018 07 24, 12:07
Patarimai, kaip jaunai įmonei sustiprėti

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Jaunų – iki trejų metų – įmonių apklausa parodė, kad didžiausiais iššūkiais šiais metais jos laiko lėšų verslo plėtrai, tinkamų darbuotojų, naujų klientų paiešką. Mokesčių sistema joms taip pat atrodo sudėtingas uždavinys.

 

Tačiau SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis atkreipia dėmesį, kad šie ir panašūs iššūkiai neatrodytų tokie dideli, jei jaunas verslas pasirengtų augimo planą ir vadovautųsi penkiais svarbiais patarimais.

 

Kurkite ne tik verslo, bet ir jo augimo planą

 

Neseniai verslą pradėjusi įmonė dažniausiai būna nusiteikusi veržliai – tiki savo idėja, jos naujumu ir reikalingumu, nori didinti klientų skaičių, plėstis. Tačiau net jei verslo pradžia yra gana sėkminga, verslas netrukus gali susidurti su rimtesniais iššūkiais ir, jei nebus gerai apgalvota augimo strategija, imti stagnuoti.

reklama

 

Lietuvoje daug įmonių gali pasakyti, kokio dydžio apyvartos ar pelno tikisi. Pavyzdžiui, SEB tyrimo duomenimis, 31 proc. jaunų įmonių šiemet ketina pasiekti iki 50 tūkst. eurų apyvartą, 23 proc. – iki 100 tūkst. ir 23 proc. – iki 500 tūkst. eurų. Tačiau dažniausiai tai yra tik įmonių vadovų siekis gauti didesnes pajamas, o ne konkretus tikslas ir išsamus veiksmų planas. „Kiekvienas jaunas verslas turėtų pasirengti plėtros planą ir nepadėti jo į šalį, o nuolat pasitikrinti, ar einama tinkama linkme, ar negaištama laiko neprioritetiniams dalykams. Taip pat labai svarbu, kad su augimo planu būtų supažindinta visa komanda. Nes kaip ji žinos, kaip dirbti, jei nežinos visų taisyklių?“ – pataria V. Žagūnis.

 

Verslo augimo plane reikia numatyti visas plėtros galimybes, ketvirčio ir metų finansinius tikslus, rinkodaros planą, padėsiantį siekti rezultatų, finansų planą, kuriame būtų numatyta, koks kapitalas gali būti prieinamas augimo metu, pažymėti komandos poreikius ir atsakomybės sritis. „Turėkite ne vieną, o net tris galimus verslo vystymo scenarijus. Įvertinkite didesnių palūkanų riziką. Šiuo metu palūkanos yra rekordiškai mažos, tačiau tai amžinai nesitęs. Kokią įtaką didesnės palūkanos turės jūsų verslui? Įvertinkite darbo jėgos užmokesčio sąnaudas, žaliavų ir valiutų kursų svyravimus“, – sako SEB banko atstovas.

 

Būkite drąsūs

 

Planuodami augimą, žiūrėkite plačiai – dairykitės visų įmanomų galimybių ir būkite drąsūs. Norite pasiekti 10 tūkst. eurų metinę apyvartą? O kodėl ne 100 tūkst. ar milijono? Kas tam trukdo? Nedrįstate tikėtis? Planuokite. Jei neturite finansų specialisto, galinčio padėti rasti finansavimą, suraskite. Tai vienas svarbiausių uždavinių. Be to, konsultantų ar bendraminčių verta ieškoti ne tik kuriant verslą, bet ir jį plečiant. 

 

Jūsų įmonei itin svarbu ne tik pritraukti naujų klientų, bet ir išlaikyti esamus. Todėl verslininkai turi nuolat galvoti, ką savo klientams gali pasiūlyti naujo, kokią pridėtinę vertę gali suteikti. „Nesidairykite į kitus, sugalvokite naujų dalykų, kaip galite parodyti dėmesį savo klientams, nustebinkite juos. Be to, jei pasitaikė klaidų, nedelsdami reaguokite“, – pataria V. Žagūnis. 

 

Būkite matomi

 

Kuo toliau, tuo labiau verslo pasaulis tampa pardavimu žmogus žmogui, o ne verslas verslui ar verslas privačiam klientui. „Tai reiškia, kad reikia informuoti ne tik apie savo prekes ar paslaugas. Turite prisistatyti ir patys – komanda ir jos vadovas ar vadovai. Visi su jūsų verslu susiję žmonės – klientai, investuotojai, partneriai, konsultantai, būsimi darbuotojai – turi žinoti, kas jūs esate“, – teigia SEB banko atstovas.

 

Mažos įmonės, norinčios plėstis, turėtų labiau vertinti bendravimo su klientais naudą. Šiais laikais verslui ypač svarbi yra internete ir socialiniuose tinkluose esanti informacija apie jį. Kuo jos daugiau, tuo verslui geriau, tuo didesnių pajamų galima tikėtis. Mažos įmonės, neturinčios didelio biudžeto reklamai ar komunikacijos specialistų paieškai, turėtų labiau pasitelkti vartotojus ir klientus. Jų atsiliepimai, rekomendacijos gali padėti nuveikti nemažai darbo, todėl verta paskatinti juos tai daryti. Ypač klientų nuomonė reikalinga, jei verslas susijęs su maisto, sveikatingumo, mados sritimis.

 

Dirbkite dėl savo verslo

 

Vadovai turėtų daugiau dėmesio skirti strateginiams dalykams, kaip plėsti verslą, o ne rūpintis kasdieniais darbais. „Jei žiūrėsite, kaip prisistatyti naujiems klientams ar stebėsite, kaip dirba komanda, neturėsite laiko, reikalingo strateginiams žingsniams. Pasitikėkite savo komanda arba suburkite tokią, kuria galėtumėte visiškai pasitikėti, kitaip stovėsite vietoje“, – sako V. Žagūnis. 

 

Nedidelio verslo savininkams, norintiems plėsti veiklą, reikėtų kuo daugiau procesų automatizuoti. Pavyzdžiui, automatizavus el. laiškų siuntimą, pardavimo naujiems klientams procesą, pasirūpinus greitu prekių ar paslaugų pristatymu galima sutaupyti laiko ir jį skirti verslo plėtros planavimui. 

 

Ieškokite sprendimų, taupančių laiką ir pinigus

 

Visada verta pagalvoti, kaip sumažinti išlaidas. Juo labiau kad kartais didesnes išlaidas lemia įsisenėję įpročiai ir įsitikinimai.

 

Įmonėms verta pasiskaičiuoti, kas labiau apsimoka – ar išleisti pinigus reklamai, ar pritraukti klientų dovanojant savo prekes, pavyzdžiui, pakviečiant jas išbandyti. Dovanojamos prekės ar paslaugos gali kainuoti pigiau ir turėti kur kas didesnę išliekamąją vertę.

 

Be to, sparčiai populiarėjant skaitmeninėms technologijoms, reikėtų daugiau dėmesio skirti tiesesniam keliui iki vartotojų – būti matomiems socialiniuose tinkluose ir paieškos sistemose. Tai gerokai sutaupo ir pinigų, ir laiko, skiriamo reklamai planuoti ir įgyvendinti.

 

SEB banko jaunų įmonių apklausoje dalyvavo apie 1 500 Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonių. Apklausos duomenimis, 25 proc. Lietuvos įmonių verčiasi mažmenine prekyba, 15 proc. teikia paslaugas, 11 proc. veikia statybų sektoriuje.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

D1 docinta

apklausa

Ar dovanojate šventines dovanas savo partneriams, klientams?
 

reklama

reklama

reklama