VersloSavaite.lt   
2015 02 25, 11:17
Lietuviai keliauja kitaip

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Interneto galimybės ir staigus jo įtakos augimas visų pasaulio valstybių ir jų gyventojų kasdienybėje jau įtvirtino naujas pirkimo, pardavimo ir vartojimo tendencijas visuose verslo sektoriuose.

 

Tarp jų ir turizmo. Pastaruoju metu Lietuvoje šie pokyčiai tampa ypač akivaizdūs.

reklama

 

Kelionės keliasi į internetą

 

Mažiau nei prieš dešimtmetį kelionės lėktuvu į Paryžių ir atgal kaina galėjo siekti daugiau nei 500 eurų. Tačiau į turizmo rinką įžengus pigių skrydžių bendrovėms, dabar Prancūzijos sostinė beveik ranka pasiekiama - nesunkiai rasite skrydžio bilietus pigesnius nei 30 eurų.

 

Dalis keliautojų pradėjo aktyviai ieškoti norimų skrydžių, dėlioti persėdimus ir juos pirkti savarankiškai. Ilgas diskusijas su kelionių agentais, begalę dokumentų ir popierinius kelionės bilietus galite padėti į stalčių ir, tiesiog, pamiršti.

 

Interneto populiarumas ir funkcionalumas ypač sustiprino konkurenciją tarp pačių kelionių konsultantų. Siekiant prisitaikyti prie rinkos, jiems prireikė permąstyti savo veiklos pobūdį, kryptį bei planus. Nemaža jų dalis persikėlė į internetą ir savo potencialius pirkėjus pradėjo konsultuoti virtualioje erdvėje. Taip stengiamasi sutaupyti pirkėjų laiką, padidinti operatyvumą ir sudaryti patogias turistinių paslaugų įsigijimo sąlygas iš bet kurios pasaulio vietos.

 

Keliones planuojasi patys

 

Pastebimos ne tik pasikeitusios pirkimo tendencijos, bet ir naujai susiformavę keliautojų įpročiai. Anksčiau tik kelionių organizatorių paslaugomis pasikliovę keliautojai vis dažniau keliones planuojasi patys. Tai daryti skatina patogūs interneto įrankiai, leidžiantys lengvai įsigyti skrydžio bilietus, užsisakyti viešbutį bei išsinuomoti automobilį.

 

Interneto dėka, šis procesas sutrumpėjo vos iki kelių minučių. Persikėlusios į internetą kelionių organizatorių siūlomos kryptis ir paslaugos taip pat išlieka populiarios. Šiandien klientams pateikiami internetiniai katalogai, kitų keliautojų atsiliepimai bei reitingai suteikia galimybę nuspręsti, kokį kurortą ar viešbutį verta rinktis.

 

„Vienas įdomiausių dalykų, iliustruojančių keliautojų įpročių pokyčius yra tas, kad ilgainiui kelionių konsultantų darbo vieta tampa nebe tokia svarbi. Į realų kelionių agentūros ofisą užsuka vos 1%  mūsų klientų. Likusiems 99% pakanka interneto prieigos ir elektroninės bankininkystės. Smagu, jog pasirinkome tinkamą kryptį: kalbamės su žmonėmis ir juos konsultuojame, kaip maksimaliai išnaudoti interneto galimybes, perkant kelionių paslaugas internetu. Manau, kad judama teisinga linkme,“  - mintimis apie pokyčius turizmo rinkoje dalinasi internetinės kelionių agentūros „AirGuru“ pardavimų vadovas Justinas Albertynas.

 

Dabar keliaujame dažniau, ilgiau ir toliau

 

Kelionių krypčių geografija taipogi yra linkusi plėstis. Populiarumo viršūnėje tebesirikiuoja lietuvių jau anksčiau pamėgtos šalys: Turkija, Egiptas, Kreta, Bulgarija. Neatsilieka ir naujosios kryptys, kurių pasirinkimą lemia pigių skrydžių bendrovių pasiūlymai. Tarp jų - Sardinija, Sicilija, Kipras, Kanarų salynas bei dalelė Azijos: Tailandas ir Vietnamas.

 

Norėdama pritraukti klientus, bet kuri kelionių agentūra privalo išlikti matoma. Vadinasi, nelieka kito pasirinkimo kaip tik judėti tokiu tempu, kokiu juda internetas. Šiandien tiesioginės reklamos internete nebepakanka. Būtina pilnavertiškai naudotis ir socialiniais tinklais: dalintis nuotraukomis, karštais pasiūlymais, skatinti lojalumą bei suvilioti patraukliomis kainomis.

 

Jeigu anksčiau į ilgesnės trukmės keliones būdavo vykstama kartą per metus, dabar tokių gali būti dvi ir daugiau. Pastaruoju metu labai išpopuliarėjo savaitgalio kelionės. Turizmo departamento duomenimis, trumpoms kelionėms lietuviai dažniausiai renkasi kitas Europos šalis. Taip pat keičiasi ir keliautojų amžiaus amplitudė: į keliones išsiruošia vis vyresnio amžiaus žmonės.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: