VersloSavaite.lt   
2016 04 25, 10:41
Kas antras gyventojas netiki Lietuvos verslo skaidrumu

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų (52 proc.) mano, jog šalies verslo aplinka – neskaidri, rodo iniciatyvos „Baltoji banga“ ir tyrimų bendrovės „Rait“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa.

 

Įmonių skaidrumu labiausiai abejoja vyresnio amžiaus žmonės, tuo tarpu jaunimas išreiškia kur kas pozityvesnį požiūrį ir aktyviau domisi verslo skaidrumu ir reputacija prieš rinkdamiesi prekes arba paslaugas.

reklama

 

„Gali kilti pagunda teigiamą jaunimo požiūrį į Lietuvos verslo skaidrumą paaiškinti mažesne jų patirtimi – juk jie dar jauni ir turėjo mažiau galimybių susidurti su korupcija, kyšininkavimu ar sukčiavimu. Tačiau jaunimas taip pat turbūt dažniau siekia ir turi galimybių įsidarbinti tarptautinėse organizacijose, kuriose neskaidrios veiklos dažniausiai visai nėra. 

 

Tuo tarpu vyresnio amžiaus žmonės tikriausiai dar atsimena laukinį pirmąjį nepriklausomybės dešimtmetį, kuomet kyšininkavimas, nelegalus darbas ir neoficialus darbo užmokestis buvo dominuojanti praktika. Lietuva išsprendė ne visas problemas, tačiau progresas yra milžiniškas“, – teigė „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas dr. Nerijus Mačiulis.

 

Skirtingas amžius – skirtingas požiūris

 

Tyrime pastebėtina, kad blogiausiai Lietuvos verslo skaidrumą linkę vertinti vyresni žmonės – jų nuomone, skaidriai veiklą vykdo vos ketvirtadalis įmonių. Labiausiai Lietuvos verslo skaidrumu abejoja  45-74 m. amžiaus respondentai. Lietuvos verslo skaidrumą kur kas palankiau vertina jaunimas, 15-24 metų asmenys. Jaunoji karta bei miestų ir miestelių gyventojai labiau linkę tikėti, jog skaidria veikla Lietuvoje užsiima didžioji dalis verslo.

 

„Jaunimas yra kur kas atviresnis, užaugęs ir brendęs jau kitoje, laisvoje visuomenėje. Jis yra laisvas keliauti, pažinti ir pamatyti kas ir kaip vyksta svetur bei kaip gerosios praktikos skinasi kelią mūsų visuomenėje. Natūralu, kad dalis vyresniosios kartos vis dar linkusi kai kuriuos dalykus vertinti skeptiškiau ir ne taip patikliai.

 

Jie vis dar ieško užslėptos apgaulės, dažnai mano, kad turintieji daugiau, tai sukaupė dėl neskaidrios veiklos beigi linksta taikyti dvigubus standartus sau ir valstybei, kai gauti nieko neduodant jiems atrodo visiškai natūralu.

 

Džiugu tai, kad tyrimas parodė didėjančią sąmoningų ir socialiai atsakingų žmonių dalį, kurie netgi yra  pasirengę mokėti daugiau, jei produktas yra aukštos moralinės ir kokybinės vertės. Tai rodo, kad einame teisingu keliu ir skaidrumas mums tampa natūralia vertybe“,  – apklausos rezultatus apžvelgė „Rait“ tyrimų padalinio vadovė Dovilė Radavičiūtė.

 

Daugiausia pasitikėjimo kelia gamybos, pramonės, gavybos, kasybos, žemės ūkio, maisto pramonės, žiniasklaidos, reklamos bei leidybos veiklos sritys. Skirtingų sektorių veiklos skaidrumą aukščiausiais balais linkę vertinti 15-24 m. amžiaus, pradinį, pagrindinį ir aukštąjį išsilavinimą turintys asmenys.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: