VersloSavaite.lt   
2017 01 10, 10:19
Kaip neapsigauti norint grąžinti prekę pardavėjui?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Ne vienam teko pabuvoti situacijoje, kai prieš šventes paskubomis įsigytas daiktas namuose nebeteikia džiaugsmo ir norisi jį grąžinti pardavėjui. Bet atvykus į prekybos vietą kartais susiduriama su nemalonia tiesa – pardavėjas prekės nepriima, o motyvų tam būna įvairiausių – pažeista pakuotė, netinkamas pirkimą įrodantis dokumentas ar trūkumų neturinti prekė.

 

Ginčai su prekybininkais, kurie atsisako priimti grąžinamas prekes, gali virsti tikrai nemalonia procedūra, ypač jei abi pusės jaučiasi teisios. Advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas Vilius Martišius sako, kad nereiktų aklai pasitikėti prekybininkų argumentais ir pateikia naudingų patarimų kaip neapsigauti.

 

Neturite čekio? Tiks sąskaitos išrašas

reklama

 

„Prekę grąžinantis žmogus turėtų žinoti, kad kokybiškų prekių negalima reikalauti pakeisti arba grąžinti, jeigu jos buvo naudotos, sugadintos ar prarado prekinę išvaizdą. Tačiau svarbu pažymėti, kad prekės ar jos pakuotės išvaizdos pakeitimų, kurie buvo būtini norint apžiūrėti prekę, negalima laikyti esminiais prekės išvaizdos pakeitimais. Taigi galima grąžinti ir tokią prekę, kuri buvo išvyniota ar išimta iš pakuotės, bet tai reiktų padaryti per 14 dienų arba per pardavėjo nustatytą ilgesnį laiko tarpą. Pinigus pirkėjas turi atgauti per 14 dienų nuo prekės grąžinimo dienos“, – pažymi V. Martišius.

 

Anot advokato, norėdamas grąžinti ar pasikeisti prekes, pirkėjas turi kreiptis į pardavėją raštu, prašyme nurodyti priežastį ir savo reikalavimą, taip pat prie prašymo reiktų pridėti pirkimą įrodantį dokumentą: kasos aparato kvitą ar pirkimo – pardavimo kvitą arba kitą prekės pirkimą – pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantį dokumentą (PVM sąskaitą faktūrą, sąskaitą faktūrą, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekį ir kita).

 

Kitaip tariant, pirkėjas gali pateikti pardavėjui bet kurį dokumentą, kuris įrodo, kad tam tikra prekė tikrai buvo pas jį pirkta. V. Martišius pabrėžia, kad tokie atvejai, kai pardavėjai nepriima mokėjimo kortelės išrašo iš banko sąskaitos yra nepriimtini ir neteisėti.

 

Net ir neturint prekės pirkimo patvirtinančio dokumento, vis vien galima kreiptis į pardavėją dėl prekės grąžinimo ar pakeitimo, tačiau tokiu atveju prekė galės būti grąžinta arba pakeista tik pardavėjui sutikus.

 

Ką daryti, jei norite grąžinti dovanų kuponą?

 

Pirkėjams daug klausimų kelia dovanų čekių (kuponų) pirkimo ir grąžinimo sąlygos. Dovanų kuponai (čekiai) savo esme yra pirkimo – pardavimo sutarties požymių turinti sutartis trečiojo asmens naudai. Sutartis sudaroma pateikiant pasiūlymą (oferta) ir priimant pasiūlymą (akceptas) arba kitais pardavėjo ir pirkėjo susitarimą pakankamai įrodančiais veiksmais.

 

Be to, sutarties laisvės principas lemia, kad šalys turi teisę laisvai sudaryti sutartis ir savo nuožiūra nustatyti tarpusavio teises ir pareigas, todėl laikytina, kad asmuo, pirkdamas dovanų kuponą (čekį), sutinka su jame nurodytomis sąlygomis, įskaitant tokias, kaip kupono galiojimo terminas, ar, kad kuponas yra negrąžinamas. Jeigu dovanų kupone yra nurodyta, kad jis į pinigus nėra keičiamas, tuomet jo grąžinti ir atgauti pinigų nepavyks. Bet kaip pažymi advokatas, ir šiuo atveju pirkėjas turi teisę grąžinti nusipirktą prekę.

 

Taigi jeigu pirkėjas pasinaudodamas kuponu nusipirko tam tikrą prekę, jis gali tą prekę vėliau grąžinti ir taip atgauti už dovanų kuponą sumokėtus pinigus.

 

„Pasitaiko atvejų, kai su dovanų kuponu atėjus pas pardavėją, jis papildomai reikalauja, kad pirkėjas be dovanų kupono pateiktų ir pirkimo čekį, nors tai nėra nurodyta pačiame dovanų kupone. Tad tais atvejais, kai jame nėra nurodyta, kad kuponas galioja tik su pirkimo čekiu, toks pardavėjo reikalavimas yra nepagrįstas. Akivaizdu, kad ne visi saugo pirkimo čekius, o absoliuti dauguma dovanų kuponų yra gaunami kaip dovana, todėl žmogus dažnai negali pateikti pirkimo čekio. Atkreiptinas dėmesys, kad pirkėjas, esant tokiam pardavėjo reikalavimui, nebūtinai privalo pateikti pirkimo čekį.“, – aiškina advokatas V. Martišius.

 

Praleidus dovanų kupono galiojimo terminą ne dėl pardavėjo ar paslaugų teikėjo kaltės, kupono pardavėjas nebeprivalo vykdyti pirkėjo reikalavimų dovanų kupono pagrindu. Praleidus terminą visos paslaugos teikėjo teisės ir pareigos baigiasi, tad pirkėjo reikalavimas gali būti tenkinamas tik pardavėjui sutikus.

 

Ko grąžinti negalima ir kaip elgtis, jei susitarti nepavyko

 

Yra prekių grupių, kurių grąžinti nepavyks arba pavyks tik pardavėjui sutikus. Pirkėjai neturi teisės grąžinti maisto produktų, išskyrus atvejus, kai produktai nekokybiški. Pardavėjui sutikus, galima grąžinti pvz.: parfumerijos, kosmetikos ir tualetinius preparatus, apatinius drabužius, pėdkelnes, kojines, puskojines ir kitus panašius dirbinius, laikrodžius, žaislus, elektronikos prietaisus.

 

Atkreiptinas dėmesys, kad šis apribojimas netaikomas, kai, pvz. žaislas ar elektroninis prietaisas buvo nusipirktas elektroninėje parduotuvėje, nes šiuo atveju taikomi mažesni apribojimai.

 

Kilus nesutarimams tarp pardavėjo ir pirkėjo dėl prekių grąžinimo ar dėl prekės kokybės, pirkėjas turi savo reikalavimus pateikti pardavėjui raštu. Jis privalo kreiptis į pardavėją ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.

 

Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su pirkėjo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pirkėjo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų, motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, kiekvienas vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl prekių kokybės įvertinimo ir ginčo išnagrinėjimo.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: