Gintė Steponaitytė, VersloSavaite.lt   
2013 02 08, 12:18
Internetinės parduotuvės: ar lietuviai įprato pirkti internetu?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Informacijos paieška į internetą persikėlė vos tik jam atsiradus ir daugeliui ji jau kitaip net neįsivaizduojama. Elektroninė prekyba savo tokiu ilgu gyvavimu pasigirti negalėtų, tačiau diena iš dienos jos pozicijos tvirtėja.

 

Internetinės parduotuvės – kuo jos vilioja?

reklama

 

Kuo toliau tuo labiau vartotojai realias parduotuves iškeičia į elektronines. Internetinė prekyba žavi tuo, kad pirkėjas gali norimą daiktą įsigyti neišeidamas iš namų, o paklausą didina ir tai, kad internetu dažnai tą pačią prekę galima įsigyti pigiau.

 

Internetinę parduotuvę Neriba.lt valdančios UAB „Sanitex“ elektroninės komercijos skyriaus vadovo Redo Permino manymu, pirkėjams nebereikia ieškoti geriausių kainų važinėjant po skirtingas parduotuves ar rūpintis, kaip atsivežti nusipirktą daiktą.     

 

„Internete galima greitai ir lengvai palyginti kelių pardavėjų siūlomas kainas, išsirinkti geriausias sąlygas, o užsisakius prekę gauti ją vos per kelias darbo dienas“, – VersloSavaite.lt sakė R. Perminas.

 

Internetinės parduotuvės klientus pirkti jose vilioja ir įvairiais atsiskaitymo būdais – šiuo metu siūloma atsiskaityti ne tik internetu, tačiau ir grynaisiais pinigais atsiimant užsakytas prekes atsiėmimo punktuose arba pristačius jas į namus.

 

Elektroninė prekyba Vakarų Europoje – priekyje

 

Didžiosios šalyje veikiančios internetinės parduotuvės skelbia apie kasmet vis didėjančius pardavimus ir asortimentą papildo vis naujomis prekėmis. Internetinių parduotuvių atstovai teigia, kad plėstis šioje rinkoje dar yra kur.

 

„Šiuo metu Lietuvos pirkimo internetu rodikliai vis dar atsilieka nuo didesnės dalies Europos Sąjungos valstybių: Lietuvoje internetu perka apie 20 proc. gyventojų, o Švedijoje, Danijoje ar D. Britanijoje šis skaičius viršija net 70 proc.“, – VersloSavaite.lt sakė LaisvalaikioDovanos.lt direktorius Aurimas Mažylis.

 

Anot pašnekovų, Lietuvai pasiekti panašius kaip vakarų Europos valstybių rodiklius yra realu, bet tam reikės daugiau laiko.

 

„Europoje internetinės prekybos istorija ilgesnė, tradicijos gilesnės bei žmonių pasitikėjimas daug didesnis, todėl ir prekybos apimtys kitokios, tačiau nuosekliai dirbame ir nematome priežasčių, kodėl negalėtume pasivyti, o vėliau galbūt ir aplenkti Vakarų Europos lygio“, – sakė Neriba.lt atstovas Redas Perminas.

 

Anot tyrimų rezultatų, pardavimus internete didina augantis interneto vartotojų skaičius, nepaisant to, kad Lietuvoje trečdalį gyventojų sudaro senyvo amžiaus žmonės. 2010 m. 62 proc. Lietuvos gyventojų naudojosi internetu; 2011 m. tokių gyventojų buvo jau 65 proc. Prognozuojama, kad 2012 m. interneto vartotojų skaičius Lietuvoje išaugs iki 67 proc.

 

Įmonė „Euromonitor International“ prognozuoja, kad internetinės prekybos apimtys Europoje bei Lietuvoje ir toliau augs. Iki 2017 m. prekyba internetu Europoje augs 80 proc., o Lietuvoje – 144 proc. arba vidutiniškai 16 proc. kasmet. 2017 m. internetinė prekyba Lietuvoje sudarys 4,5 proc. visų pardavimų.

 

Per maži internetinės reklamos biudžetai

 

Pašnekovai pastebi, kad internetinei prekybai Lietuvoje plėstis trukdo ir palyginamai su kitomis valstybėmis skiriami maži internetinės reklamos biudžetai.

 

„Palyginus internetiniai reklamai skiriamus biudžetus, matome akivaizdų skirtumą: Rytų Europoje internetinei reklamai skiriama 3 proc. biudžeto, tuo tarpu Vakarų Europoje šis skaičius perkopia 28 proc., o JAV net 41 proc.“, – pastebi A. Mažylis.

 

Internetinės parduotuvės Pigu.lt vadovas Dainius Liulys sako, kad Baltijos šalių gyventojai dažniau „perka nuolaidą“.

 

„Be abejonės vakariečiams pirkti internetu yra labiau įprasta, nei Baltijos šalių gyventojams. Šie labai stipriai vertina patikimumą, saugumą bei be abejo dažniau perka nuolaidą“, – VersloSavaite.lt sakė D. Liulys.

 

Prekyba suaktyvėja prieš šventes

 

Didžioji dauguma perkančių internetu šių parduotuvių privalumais pasinaudoja prieš šventes, kuomet niekur neišeidami iš namų išsirenka dovanas artimiesiems. Tą įrodo ir internetinių parduotuvių statistika.

 

Anot A. Mažylio, prieš 2012 m. Kalėdas gruodžio mėnesį LaisvalaikioDovanos.lt pardavė 16 proc. daugiau dovanų nei 2011-ųjų gruodį.

 

„Kalėdinis periodas elektroninei prekybai vienas intensyviausių metų periodų. „Pigu“ grupės pardavimai praėjusių metų Kalėdiniu laikotarpiu siekė 32 mln. litų ir buvo du kartus didesni nei per tą patį laikotarpį 2011-aisiais“, – sakė Dainiaus Liulys, Pigu.lt generalinis direktorius.

 

Prekyba maistu internetu – ne naujiena

 

2012 m. prekybos tinklas UAB „Maxima“ internetinės prekybos rinkoje pirkėjus nustebino pasiūlęs internetu įsigyti ir maisto produktų. Nors kai kam tai galbūt atrodė ir rizikinga investicija, tačiau prekybos tinklo atstovai e-Maxima veikla tiki ir mato plačias perspektyvas šalyje.

 

„Pirkėjų skaičius auga planingai – proporcingai tiek, kiek plečiamas šis verslas. Dabar per dieną galime aptarnauti trigubai daugiau vilniečių nei el. parduotuvės starto. Parduotuvėje internete galima rinktis iš beveik 16 tūkstančių prekių“, – VersloSavaite.lt sakė UAB „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė.

 

Idėja įkurti el. maisto parduotuvę, anot O. Malaškevičienės, gimė paprastai.

 

„e-MAXIMA labiausiai domisi pensinio amžiaus žmonės, taip pat neregiai arba užsiėmusios mamos, kurios dėl įvairių priežasčių negali nuvykti į parduotuvę apsipirkti. Pamanėme, kad parduotuvė internete bus jiems itin naudinga“, – pasakojo O. Malaškevičienė.

Prekybos tinklo atstovė taip pat sakė, kad yra planuojama šio projekto plėtra į kitus miestus, nes šiuo metu veikia tik Vilniuje.

 

„Euromonitor International“ Baltijos šalių rinkos analitikė Roberta Kniuipytė sako, kad itin spartus maisto produktų ir gėrimų pardavimo internetu augimas, pastebimas 2009-2011 m., siejamas su būtent su internetinės parduotuvės e-maxima.lt atidarymu.

 

„Sekdami parduotuvės sėkme, dauguma smulkių internetinės prekybos dalyvių taip pat nusprendė pardavinėti maisto prekes internetu. Apie planus artimiausiu metu atidaryti interneto parduotuvę yra paskelbęs ir prekybos tinklas „Norfos mažmena“, – teigia R. Kniuipytė.

 

Susiję straipsniai:

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: