VersloSavaite.lt   
2014 07 09, 13:42
Į ką atsižvelgti renkantis kelionių organizatorių?

Image
T.Padgursko nuotr.
Kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ veiklos sustabdymas sujaukė atostogų planus tūkstančiams keliautojų. Tačiau kreditų biuro „Creditinfo“ vertinimu, turizmo sektoriuje yra ir daugiau bendrovių, kurių ateities perspektyva miglota.

 

Tad į ką reikėtų atsižvelgti renkantis kelionių organizatorių?

reklama

 

„Ne vienus metus dirbantys ir sektoriaus žinovais tapę kelionių agentūrų specialistai, pardavinėjantys organizatorių siūlomas keliones, turėtų įspėti žmones apie galimas grėsmes“, - teigia kelionių agentūros „BPC Travel“ vadovas Gvidas Aukštuolis.

 

Visgi jis pastebi, kad netgi numanydamos veiklą sustabdžiusio kelionių organizatoriaus situaciją, kai kurios kelionių agentūros ir toliau pardavinėjo jo siūlomas keliones. Dėl to kiekvienas įsigyti kelionę pasiryžęs žmogus turėtų pasidomėti organizatoriaus kredito istorija, akcininkais, o ne pasitikėtų draugų komentarais.

 

„Pagrindiniai dalykai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį renkantis keliones, yra kelionių organizatoriaus licencija ir kelionių draudimo suma. Savaime suprantama, kad licencijos neturintis organizatoriais yra nepatikimas, tačiau kaip parodė pastarųjų dienų įvykiai, net ir ją turinčiais nevisuomet galima pasitikėti“, - teigia didžiausio Lenkijos kelionių organizatoriaus „Itaka“ Lietuvos filialo vadovė Aistė Svinkūnaitė.

 

Tokiu atveju svarbiu organizatoriaus patikimumo garantu tampa kelionių draudimo suma. Oficialiais duomenimis, „Go Planet Travel“ bendra draudimo suma siekė 0,7 mln. litų. Palyginimui, Lenkijos kelionių organizatoriaus „Itaka“ garantija siekia 122 mln. litų. Būtent šie pinigai būtų panaudojami kompensuoti keliautojų patirtas išlaidas, jei kelionė nepavyktų dėl organizatoriaus kaltės.

 

„Garantijos suma parodo kelionių organizatoriaus dydį, pajėgumus, o tuo pačiu ir patikimumą. Kuo didesnis kelionių organizatorius, tuo mažiau šansų, kad jo organizuojamose kelionėse atsitiks kažkas nenumatyto“, - teigia kelionių agentūros „Alfaturas“ vadovė Jandra Ilkevičienė.

 

Ji pastebi, kad didieji kelionių organizatoriai klientams paprastai siūlo garantinius kambarius viešbučiuose. Tokius kambarius organizatorius užsako dar prieš klientui perkant kelionę, todėl į kurortą atvykęs keliautojas gali būti visiškai tikras, kad net kilus nesklandumams turės kur apsistoti, nereikės naktų leisti oro uostuose.

 

Tiesa, kelionių specialistų teigimu, tokia praktika Lietuvoje nėra dažna. Paprastai tokias sąlygas siūlo tik didesnėse rinkose paslaugas parduodančios bendrovės. Esą mažoje Lietuvos rinkoje kelionių organizatoriui įsigyti garantinius kambarius būtų pernelyg rizikinga, mat didelė galimybė, kad jų tiesiog nepavyks parduoti klientui.

 

„Be to didieji kelionių organizatoriai ir mums, kelionių agentūroms, ir klientui gali pasiūlyti geresnes kainas. Paprastai jie turi ilgametę kelionių organizavimo patirtį, susiformavusį partnerių ratą, kuris jiems pasiūlo mažesnes kainas. Dėl to keista matyti, kai rinkos naujokas bando kainomis konkuruoti su senbuviais“, - teigia J. Ilkevičienė.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: