VersloSavaite.lt   
2007 08 08, 01:28
Finansų valdymo ir apskaitos konsultacija. Kaip tvarkytis su ES projektų finansais

Image
Sxc.hu nuotr.
Kaip spręsti profesionalių buhalterių trūkumo problemą tvarkant ES projektų finansus? Į klausimą atsako UAB „Management information“ direktorė Vida Čiuberkienė Kumpikienė.

 

Tiek Europos Sąjungos, tiek Lietuvos atsakingi pareigūnai nuolat išreiškia susirūpinimą, kad Lietuva neįsisavina milijardinių ES skirtų lėšų, nors ir verslui, ir biudžetinėms institucijoms trūksta lėšų inovacijoms diegti bei veiklai vystyti.

reklama

 

 

Kodėl taip yra?

 

Viena iš problemų imantis vykdyti realius projektus, finansuojamus iš ES lėšų, yra dideli ir specifiniai reikalavimai. Lietuvoje yra dar labai mažai finansininkų, turinčių ES projektų apskaitos tvarkymo patirties, tad tokį rasti tiesiog sudėtinga.

 

Be to, projektai paprastai turi konkretų pabaigos terminą, o darbuotojai kratosi laikinų darbų.

 

Dar viena problema – projekte iš anksto numatomas dažniausiai nedidelis atlyginimas finansininkui ir tik tada, kai projekto paraiška jau patvirtinta, bandoma surasti žmogų, kuris tame projekte atliks buhalterio pareigas už tokį užmokestį, kuris buvo patvirtintas. Deryboms vietos nebelieka.

 

Todėl neretai projekto finansininkui jau dirbant tampa aišku, kad jo gaunamas užmokestis neatitinka tų pastangų ir laiko, kurį jis turi skirti. Taip įsibėgėjęs projektas lieka be finansininko, tuo sukeldamas didelį galvos skausmą projekto vadovui.

 

Kokia išeitis?

 

Viena iš galimų praktinių išeičių iš susidariusios padėties – rimtas požiūris į projekto finansų tvarkymą pačioje projekto užuomazgos stadijoje, t.y. ruošiant paraišką. Už paraiškos ruošimą atsakingi asmenys turi įvertinti du aspektus:

 

1)     Įvardinti adekvačią išlaidų sumą projekto apskaitai tvarkyti. Ji turi atitikti realų darbo krūvį bei užmokestį už tokio lygio paslaugas.

2)      Kiek įmanoma tiksliau įvertinti, kas galės iš tikrųjų atlikti tą darbą – asmuo, kuris sutinka dirbti pagal darbo sutartį arba įmonė, kuri specializuojasi ES projektų finansų apskaitoje. Įmonė yra labiau linkusi prisiimti terminuotus įsipareigojimus nei darbuotojas.

 

Reiktų rinktis įmonę, turinčią ES projektų finansų tvarkymo patirties. Su ja verta pasitarti jau ruošiant paraišką projektui. Pirmiausia dėl to, kad jau paraiškoje galima būtų įvardinti, kad šios paslaugos gali būti perkamos iš šalies, ir tai nebūtinai turi atlikti darbuotojas, įdarbintas pagal darbo sutartį.

 

Be to, nuspręsti, už kokią sumą galima įsigyti projekto apskaitos paslaugas.

Šie žingsniai padėtų projektų vadovams sumažinti projektų valdymo riziką ir būti tikriems, kad projekte numatytas įsipareigojimas teikti finansines ataskaitas bus vykdomas.

 

Užduokite savo klausimą finansų valdymo ir apskaitos specialistei el. paštu. Atsakymus į skaitytojų klausimus rasite trečiadienį portale www.verslosavaite.lt .

 

UAB „Management information“

 

www.MANinfo.lt

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: