Aistė Liudvinaitytė   
2008 06 16, 00:00
„Asmeniška“ reklama efektingesnė
Savaitraštis Nr. 24 (66), 2008 06 16

Vs nuotr.Reklamos agentūros teigia, kad darosi vis sudėtingiau „prasibrauti“ pro informacijos triukšmą ir pasiekti vartotoją, nes įprasta reklama jiems nebe tokia įdomi.

Dauguma naujų įmonių pradėdamos veiklą arba pristatydamos naujus produktus ar paslaugas organizuoja renginius, kurių metu dalinamos dovanos, potencialūs klientai vaišinami, jiems rodomos įvairios šou programos.

Asmeninis dėmesys turi didelę įtaką

UAB „Vexillum“ projektų vadovė Rūta Songailaitė teigė, kad esant tokiam dideliam vartotojui pateikiamos informacijos kiekiui, darosi vis sunkiau perteikti norimą žinią.

„Ji paskęsta daugelyje kitų pranešimų, todėl visų kitų reklaminių pranešimų kontekste vartotojas paprasčiausiai jos neišgirsta. O jei ir išgirsta, jam pateikta informacija būna nelabai patikima, sumišusi su kituose reklaminiuose pranešimuose pateikiama informacija. Esant tokiai situacijai daugelis vartotojų tendencingai pasirenka reklamą ignoruoti, didžiuliai reklaminiai biudžetai yra panaudojami neefektyviai, įmonės nepasiekia užsibrėžtų tikslų bei patiria nuostolius“, - Verslosavaite.lt teigė R. Songailaitė.

R. Songailaitė pabrėžė, kad pats galingiausias, nors ir brangiausias, pardavimo būdas yra asmeninis pardavimas.

„Asmeniškai bendraudami su klientais nepasiekiame masto ekonomijos efekto, tačiau yra garantuotas efektyvumas. Toks kontaktas dar suteikia ir abipusio bendravimo, grįžtamojo ryšio efektą – galima sužinoti, kas pirkėjams nepatinka, ko jie nori ar ko jiems trūksta“, - sakė R. Songailaitė.

Vadovai skaičiuoja klientų pritraukimo kainą

UAB „SIR EU“ direktorius Justinas Bečius teigė, kad tiesioginis marketingas, kai pardavėjas tiesiogiai bendrauja su klientu, papildo reklamos priemonių kompleksą. Jis padeda išsiskirti, supažindinti žmogų su produktu.

„Daugumai žmonių reklama televizijoje, spaudoje ar radijuje gali atrodyti apgaulinga, jie mano, kad produktai yra pateikiami tik iš gerosios pusės. O tiesioginio marketingo metu žmogus pats gali išbandyti prekę, su ja susipažinti, gauti daugiau informacijos, - Verslosavaite.lt sakė J. Bečius. – Reklama iš lūpų į lūpas yra žymiai efektyvesnė nei įprasta reklama, ji palengvina kliento apsisprendimą.“

Ragavimo ir dalinamų nemokamų mėginukų pagrindinis tikslas – pirmasis vartotojo kontaktas su produktu, ir būdas „priversti“ vartotoją išbandyti prekę. Nors tai ir brangu, daugelis kompanijų renkasi šiuos metodus dėl didelio jų efektyvumo. Tokios priemonės dažnai kombinuojamos ir su masine komunikacija, kad efektas būtų sustiprintas. Tokios metodikos dažniau taikomos kasdienio vartojimo prekėms.

„Reklama spaudoje, televizijoje, radijuje, internete taip pat nemažai kainuoja, bet sumanūs vadovai skaičiuoja ne reklamos kainas, o kliento pritraukimo kainą, - teigė J. Bečius. – Jei dovanos kaina yra santykinai maža – jie ir naudoja šią priemonę.“

Nuolaidų kuponai – galintiems informuoti

Neseniai įsikūręs interneto prekybos centras Pigu.lt internetu siuntė kuponus, kuriuose buvo nuolaidų kodas apsipirkimui jų centre.

„Mes išplatinome pranešimą spaudai apie mūsų prekybos centrą svarbiausiųjų verslo leidinių žurnalistams. Kartu su pranešimu suteikėme ir nuolaidų kodą apsipirkimui mūsų prekybos centre. Nuolaidomis apdovanojome ir keletą lankomiausių tinklaraščių autorių, - Verslosavaite.lt teigė Pigu.lt rinkodaros vadovė Eglė Maldžiūnaitė.

– Suteikdami nuolaidų kodus siekėme, kad jie įsidėmėtų mūsų prekybos centrą, o tai geriausiai pasiekiama paverčiant juos mūsų klientais. Norėjome, kad žurnalistai ir tinklaraščių autoriai realiai išbandytų tai, apie ką rašo.“

Konkursas – naujos kolekcijos pristatymui

Birželio pradžioje pasibaigė „Adidas“ ir „Sportland“ parduotuvių rengtas konkursas, kurio laimėtojai turėjo galimybę gauti drabužių už 5 000 litų. Lietuvoje dalyvavo daugiau kaip 1000, o visose Baltijos šalyse – daugiau kaip 4000 žmonių.

UAB „Adidas Baltic“ prekybos ir rinkodaros vadovas Jurgis Ozolins teigė, kad pagrindiniai tikslai, kurie buvo iškelti prieš pradedant šią kampaniją, buvo įgyvendinti.

„Mano nuomone, tai buvo sėkminga kampanija, kurios metu klientai gerai praleido laiką ir susipažino artimiau su „Adidas“ kolekcija“, - teigė jis.

Pasak J. Ozolins, tiesioginį marketingą jie pasirinko todėl, kad pristatytų savo kolekciją, parodytų klientams, jog „Sportland“ parduotuvės atitinką jų poreikius.

„Nors šio reklamos tipo negalėčiau pavadinti itin pelningu, bet galiu teigti, kad jis iš tikrųjų efektingas. Nereikia pamiršti, kad visa rinkodara yra investicija, ne nauda, - teigė J. Ozolins. - Mes tikime, kad įvairesnė reklama, bendravimas su klientu skatina didesnį žmonių apsisprendimą pirkti, nei reklama, kuri rodoma, kai žmogus yra atsipalaidavęs prie televizoriaus, klausosi radijo, skaito laikraštį ar naršo po internetą.“

Potencialių klientų pritraukimui – milžiniškos sumos

VšĮ „Idėjų srautai“ vadovė Lina Galdikienė teigė, kad naujų biurų, firmų atidarymo proga ar naujų prekių pristatymo metu rengiamų renginių kaina priklauso nuo programos apimties ir nuo pačios firmos.  

„Renginio kaina gali svyruoti nuo 5 tūkst. litų iki 100 tūkst. litų ir daugiau, atsižvelgiant į įmonės dydį, atidaromo objekto svarbą ir kitus dalykus“, - Verslosavaite.lt sakė L. Galdikienė.

Pasak L. Galdikienės, firmos, užsakančios tokias paslaugas, pristatymus, atidarymus ir pan. dažniausiai būna prekybinio pobūdžio.

„Reklama televizijoje naudojama kaip informacinio pobūdžio priemonė, o atidarymo renginys – potencialių klientų pritraukimui, - sakė L. Galdikienė. – Tokie renginiai skatina klientų lojalumą, informuoja visuomenę, pritraukia žmones.“

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama