VersloSavaite.lt   
2008 01 02, 00:00
E. verslo konsultacija. Kaip sukurti sėkmingą virusinį filmuką?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Svarstome galimybę sukurti virusinį filmuką, įdėti jį į „Youtube“ ir taip reklamuoti savo produktą. Sėkmingų lietuviškų filmukų pavyzdžių čia neteko matyti. Ar galite plačiau papasakoti apie šį reklamos būdą? Ko reikia, kad mūsų filmukas būtų sėkmingas?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytoja. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Dažnai girdime terminą „virusinė reklama“. Žinome, kad tai reklama, kurią žmonės siuntinėja vieni kitiems, taip tapdami ne tik žiūrovais, bet ir platintojais. Kad įmonės produkto reklama būtų taip siuntinėjama, turbūt norėtų kiekviena įmonė.

reklama

 

Tačiau kelis reklaminius filmukus ar nuorodą į tinklalapį patys esate persiuntę draugui? Turbūt nedaug. Pradėkime nuo kelių įdomių projektų pavyzdžių ir pabandykime paieškoti panašių sėkmingų virusinių kampanijų bruožų.

Sėkmingi užsienio pavyzdžiai

 

1. Dove „Evolution“

 

Produktas: „Dove“ pasitikėjimo savimi programa.

 

Idėja: makiažas, apšvietimas ir ,,Photoshop“ programa eilinę merginą paverčia pribloškiančiu viršelių veidu.

 

Rezultatai: Nuo ,,Evolution” pasirodymo ,,Youtube” pernai spalį, filmukas buvo peržiūrėtas daugiau nei 4 milijonus kartų. Pirmą kartą ,,Kanų Liūtų“ apdovanojimų istorijoje tas pats darbas pelnė ir Interneto, ir Filmų kategorijos aukščiausius įvertinimus.

 

2. Marc Ecko „Still Free“

 

Produktas: „Marc Ecko“ vardo gatvės drabužiai. 

 

Idėja: jaunuolis peršoka spygliuotas vielas ir nepastebėtas apsauginių purškia grafiti ant JAV prezidento lėktuvo.

 

Rezultatai: Apie įvykį pranešus per CNN ir FOX žinias, Pentagonas tris kartus paskelbė, kad filmuotas vaizdas nėra tikras. Grand Prix 2006 m. ,,Kanų Liūtų“ reklamos festivalyje.

 

3. Apoteket „Peršalusių vaikų orkestras“

 

Produktas: vaistai nuo peršalimo.

 

Idėja: darželio auklėtoja groja gitara, vaikai kosti ir čiaudi į taktą.

 

Rezultatai: 2007 m. Londono tarptautinių apdovanojimų finalas, nominacija „Kanų Liūtams“. Interneto kampanija padėjo 30 procentų padidinti ,,Apoteket“ peršalimo produktų pardavimus. 

 

Svarbiausi patarimai

 

1. Nesireklamuokite

 

Pamirškite savo produkto aukštinimą. Nesistenkite atrodyti geresni negu iš tikrųjų esate. Visi taip daro.. Nustebinkite. Šokiruokite. Įgyvendinkite idėją, kuri atrodo visiška nesąmonė. Padarykite tai, kas galbūt būtų gėda (pvz.: čiaudėjantys vaikai), o galbūt šiek tiek nelegalu (pvz.: grafiti). Prajuokinkite. Net jei tas juokas bus pasišaipymas iš jūsų pačių (jūsų produkto, jūsų prekinio ženklo). Šiais laikais tai nemenkina prekinio ženklo. Atvirkščiai, drąsiai ir kūrybiškai pateikta informacija sukuria prielaidas jūsų reklamos populiarumui.

 

2. Padarykite tai ko dar vienas nedarė

 

Dar nematyta idėja ar įgyvendinimo forma (pvz: grafiti ant prezidento lėktuvo) turi magišką efektą didinant persiuntimų skaičių. Nusiųsdamas tokį dalyką savo draugui esu geras žmogus, nes plečiu jo akiratį ir suteikiu gerą laiką.

 

3. Leiskite dalintis

 

Skatinkite jūsų reklama dalintis. Leiskite ją komentuoti, atsisiųsti, įterpti į savo svetainę ar blogą, persiųsti tiesioginę nuorodą draugui, publikuoti socialinių tinklų svetainėse (MySpace, Facebook, Digg.com, Frype.lt ir kt.).

 

4. Išplatinkite žinią

 

Įsidėti virusinį klipą į savo tinklalapį ir laukti, kol visą darbą padarys magiškasis ,,spausk čia“ tikrai nepakanka. Išsiųskite nuorodą/žinutę kuo platesniam pažįstamų asmenų ratui; video klipą įdėkite į ,,Youtube“ ir populiarius lietuviškus video portalus; nuorodą – į socialinių tinklų (pvz. Facebook.com, One.lt) puslapius; atrinkite 10 jums aktualiausių blogų ir blogerių, 10 forumų ar naujienų grupių – žinutę paskleiskite ir jiems.

 

Vietoje išvadų

 

Vartotojas persiunčia tai, kuo žavisi. Visiems patinka „geras bajeris“, nusiųsdamas tokį draugui, suteikiu gerą laiką ir jam. Visai nesvarbu, reklama tai, ar ne. Svarbu, kad būtų smagu.

 

Norint, kad jūsų interneto reklama taptų virusu, sugalvokite ir įgyvendinkite tai, ko dar niekas nėra daręs, nebijokite pasijuokti iš savęs. Mažų pajėgumų techninės priemonės neturėtų riboti jūsų kūrybos. Ko nepavyksta nufilmuoti mobiliojo telefono kamera, visada galima pataisyti „Photoshop‘u“.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: